HAK sudjeluje u provedbi globalne kampanje #3500 života

Cestovna sigurnost je globalni izazov i prioritet. Poznate osobe iz svijeta sporta, glazbe i filma stoga podržavaju kampanju Svjetske automobilističke organizacije FIA-e #3500 života koja se provodi i u Hrvatskoj

Hrvatski autoklub objavio je danas kako se u Hrvatskoj provodi globalna kampanja #3500 života, na oglasnim površinama na pozicijama uz prometnice hrvatskih gradova. Cilj kampanje Svjetske automobilističke organizacije (FIA) je borba protiv prometnih nesreća koje svakog dana u svijetu uzrokuju 3.500 smrtnih stradavanja, odnosno 1,25 milijuna godišnje. Posebno su ugroženi mladi ljudi jer su prometne nesreće prvi uzrok smrtnog stradavanja osoba starih od 15 do 29 godina.

Hrvatski autoklub podržava i dijeli nastojanja FIA-e te poziva naše vozače na veću osviještenost na cesti.

Radi suočavanja s dramatičnim problemom, kampanjom, koja se provodi drugu godinu zaredom, želi se potaknuti podsjećanje – kroz inicijativu „#3500 života“ – na zlatna pravila cestovne sigurnosti.

U partnerstvu sa vodećom svjetskom kompanijom za vanjsko oglašavanje JCDecaux, kampanja se u svijetu dosad provodila u više od 75 zemalja te ju je vidjelo više od milijardu ljudi.

U Hrvatskoj kampanja je vidljiva do sredine studenoga 2018. na 200 oglasnih površina u Biogradu, Brelima, Čakovcu, Dubrovniku, Jastrebarskom, Novalji, Karlovcu, Koprivnici, Makarskoj, Opatiji, Osijeku, Poreču, Primoštenu, Puli, Rijeci, Rovinju, Samoboru, Slavonskom brodu, Sesvetama, Splitu, Stobreču, Sv. Filipu i Jakovu, Sv. Ivanu Zelini, Šibeniku Trogiru, Umagu, Varaždinu, Velikoj Gorici, Vinkovcima, Vukovaru, Zadru, Zagrebu i Zaprešiću.

Ambasadori kampanje

FIA za potrebe kampanje koristi prisutnost 15 posebnih svjedočanstava ambasadora iz svijeta sporta, filma i glazbe, a svako osobno svjedočanstvo na posteru odražava poruku jednog od zlatnih pravila sigurnosti.

Ambasadori su američki glumac Patrick Dempsey, sprinter Yohan Blake, kineska glumica Michelle Yeoh, tenisač Rafael Nadal, vozač Formule 1 Fernando Alonso, glazbenik i producent Pharrell Williams, vozač Formule 1 Nico Rosberg, vozač Formule 1 Felipe Massa, etiopski trkač i olimpijac Haile Gebreselassie, motociklistički vozač Marc Márquez, francuski nogometaš Antoine Griezmann, Michael Fassbender, gradonačelnica Pariza Anne Hidalgo, njemačka paraolimpijka Vanessa Low, sprinter Wayde Van Niekerk.

U Hrvatskoj se koriste četiri ambasadora kampanje. Osvajačica zlatne paraolimpijske medalje u skoku u dalj Vanessa Low s porukom „uvijek budite oprezni“ jer distrakcije ili ometanje u vožnji poput korištenja mobitela igraju ulogu u 30% prometnih nesreća. Zato dok vozite uvijek gledajte cestu, a kao pješaci budite fokusirani i gledajte prije prelaska ceste.

Legendarni tenisač Rafael Nadal s porukom „provjerite svoje gume“ jer ako vozite s oštećenim ili istrošenim gumama ugrožavate svoj i tuđe živote. Više su riziku na cesti ugroženi neiskusni vozači od 15 do 29 godina. Zato održavajte ispravan pritisak u gumama i provjeravajte dubinu utora.

Pjevač, tekstopisac i producent Pharrell Williams s porukom „ne šaljite sms poruke dok vozite“ jer popuštanje koncentracije od samo jedne sekunde može izazvati fatalnu nesreću. Vozači koji koriste mobitel tijekom vožnje imaju četiri puta veću šansu izazvati nesreću. Zato držite obje ruke na vozanu i fokusirajte se na cestu.

Glumac, režiser, producent i vozač utrka Patrick Dempsey s porukom „usporite, djeca su u prometu“ jer brzina je jedan od najčešćih uzroka fatalnih cestovnih nesreća. Između 40 i 50% vozača vozi brže od dozvoljenog. Da biste bili sigurni, usporite u zonama visokog rizika i oko škola te pazite tijekom vožnje.

Zlatna pravila

Kampanja #3500 života naglašava Zlatna pravila koja mogu spasiti živote. Ona glase:

  1. Usporite, djeca su u prometu!
  2. Poštujte ograničenja brzine!
  3. Koristite autosjedalicu!
  4. Provjeravajte svoje gume!
  5. Vežite se!
  6. Dok vozite ne koristite mobitel!
  7. Ako pijete, ne vozite!
  8. Budite pažljivi!
  9. Budite osvijetljeni!
  10. Obavezna kaciga!
  11. Ne vozite umorni!
  12. Provjerite svoj vid!

Manifest

Svatko može doprinijeti kako bi ceste bile sigurnije za sve sudionike prometa. U sklopu kampanje moguće je potpisati Manifest za globalnu cestovnu sigurnost koji poziva sve države da im cestovna sigurnost bude jedan od prioriteta. Manifest se odnosi na bolju cestovnu sigurnost, sigurnija vozila, efikasnije propise, smanjenje brzine, borbu protiv korištenja alkohola u vožnji, unaprjeđenje prikupljanja podataka o nesrećama, uspostavljanje globalnog UN fonda za sigurnije ceste, podršku privatnog sektora te bolju koordinaciju aktera.
Više informacija o kampanji te potpisivanje Manifesta
dostupno je ovdje: https://www.fia.com/3500lives

Image
Image

Image

ab in den urlaub gutschein