HAK objavio rezultate novog testa zimskih guma

Manju (175/65 R14 T) koriste mnoga mikro i mala gradska vozila, poput Toyote Yaris, Mazde 2, Hyundaia i10, Kije Picanto, Renault Twinga, Mitsubishi Colta, Peugeota 206..., dok se ve?a (205/55 R16 H) moe prona?i na uistinu brojnim automobilima, kao što su VW Golf, Passat i Touran, Renault Megane i Scenic, Ford Focus, Mondeo i C-Max... U obje konkurencije pobjedu je na kraju odnio Continental, no prednost nad prvim pratiteljima je bila uistinu marginalna. Treba napomenuti da u ukupnoj ocjeni performanse na suhom ?ine 15 posto, na mokrom 30 posto, na snijegu 20 posto, na ledu 10 posto, baš kao i potrošnja goriva te trošenje gume. U ukupnoj ocjeni buka koju proizvodi guma ?ini 5 posto.

U manjoj dimenziji 12 kompleta testnih guma bilo je montirano na Ford Fiestu, pri ?emu ni jedan brend na kraju nije zasluio maksimalnu ocjenu. Dva su poznata proizvo?a?a zavrijedila vrlo preporu?ljiv status - Continental i Dunlop, ?ak osam ih se plasiralo u zlatnu preporu?ljivu sredinu, dok se Semperit djelomi?no preporu?uje, a Nankang nikako. Zanimljivo, Semperit se definitivno ne bi našao na pretposljednjoj poziciji da katastrofalnu ocjenu nije dobio samo na testu po suhoj podlozi, jer se ve?ina ostalih mu?ila uglavnom po mokrom i na snijegu. Doduše, vrlo slab na suhom bio je i Pirelli pa, uz najmanju trajnost (zanimljivo za slubenog opskrbljiva?a gumama bolida Formule 1), ne ?udi što je osvojio tre?e mjesto - odostraga! Posljednji je, pak, bio kineski Nankang, koji se nije snašao ni na mokrom pa je o nekom boljem rezultatu na snijegu bilo iluzorno sanjati.

Što se ti?e rezultata po podlogama, na suhom je najbolji bio Firestone. Pet proizvo?a?a nije pokazalo nikakvu slabost - Continental, Vredestein, Dunlop, Esa-Tecar i Nankang, dok pet proizvo?a?a nije blistalo - Nokian i Goodyear te pogotovo Debica, Sava i Pirelli. Semperit je, pak, bio toliko loš da mu je ukupna ocjena samo zbog testa na suhom srušena na djelomi?no se preporu?uje (u svim ostalim kategorijama je bio relativno korektan). Najve?e zamjerke lee na najjednostavnijim - svakodnevnim manevrima, jer je odziv upravlja?kog mehanizma na voza?eve postupke bio debelo prespor, dok potrebna sigurnost nije zamije?ena ni u vonji na limitu. Prili?no iznena?enje dogodilo se na testiranju ko?enja pri brzini od 100 km/h, gdje se naju?inkovitijim pokazao kineski Nankang (45,3 m), I to s ?ak 5,4 metra boljim rezultatom od najneu?inkovitijeg Goodyeara (50,7).

Na mokroj podlozi ?ak sedam proizvo?a?a nije pokazalo slabosti, pri ?emu su favoriti - Continental i Dunlop - bili daleko najbolji. Vrlo dobri su bili i Goodyear, Nokian, Esa-Tecar, Pirelli te Semperit, dok su podbacili Firestone, a pogotovo Debica, Sava i Vredestein. S ovim posljednjima se Nankang koliko-toliko drao kad je bilo u pitanju ko?enje po mokrom, no dranje u zavoju je bilo ispod svake kritike, zbog ?ega je i ukupna ocjena smanjena na - ne preporo?uje se.

Polako smo došli i to najzanimljivije podloge za zimske gume - snjene, na kojoj je ve?ina kvalitetno odradila svoj posao, a najbolji su ponovno (o?ekivano) bili Continental i Dunlop. Sniavanjem ukupne ocjene zbog nešto slabijih karakteristika na bijelom pokriva?u kanjeni su samo Nokian, Goodyear i Esa-Tecar (svi zbog bo?nog dranja). Nankang je ponovno podbacio, kako u vonji, tako i u ko?enju (svi ostali su bili unutar samo 3%), zbog ?ega se moe postaviti pitanje radi li se ovdje uop?e o zimskoj gumi. I dok je na ko?enju još koliko-toliko usporavao, kod pokušaja ubrzavanja na snijegu kineski proizvod gotovo uop?e nije reagirao, a o nekakvom kretanju na uzbrdici nije trebalo ni razmišljati.

Na ledu su gotovo sve gume ostvarile sli?ne rezultate (pobjedu je u foto-finišu odnio Nokian), dok se najštedljivijom gumom po pitanju potrošnje goriva pokazala Esa-Tecar. Na kraju, testiraju?i habanje guma, najizdrljivijim se pokazao Goodyear, dok se najmanjom trajnoš?u moe pohvaliti Pirelli, i to ?ak 40% slabijom od pobjedni?kog dosega.

U ve?oj dimenziji se na testnom VW Golfu izmijenjalo 16 razli?itih kompleta guma, a na ?elu poretka su se na kraju isprofilirali premium proizvo?a?i - Continental, Goodyear i Dunlop, s uistinu mizernim razlikama. Ta tri proizvoda su vrlo preporu?ljiva, njih ?ak 11 pripada skupini preporu?ljivih, dok su po jedan djelomi?no preporu?ljivi (Semperit) i nepreporu?ljivi (junokorejski Laufenn). Baš kao i u manjoj dimenziji, Semperit je ponovno bio solidan svugdje osim na suhom, pa mu je po pravilu ukupne ocjene prema najslabijoj ocjeni pripalo za?elje kolone. U vrlo sli?noj situaciji se zatekao i Pirelli. Gotovo svi ostali proizvo?a?i platili su danak nešto slabijim rezultatima u prirodnom okruenju za zimske gume - na mokrom i na snijegu. Ipak, kao kuriozitet bismo svakako izdvojili ?injenicu da su Kleber, Vredestein, Nokian i Giti prakti?ki briljirali na snijegu, dok su na mokrom bili ispod svake prihvatljive razine. Za zimske uvjete, u kojima su kiša i snijeg dio svakodnevice, nevjerojatno je ovoliko odstupanje. Nexen i Fulda ni na jednoj od te dvije podloge nisu briljirali, dok se Michelin i Bridgestone nisu najbolje snašli upravo na snijegu. Za razliku od ove dvije poznate tvrtke, Kumho je bio vrlo dobar po bijelom pokriva?u, ali dosta slabiji na suhom i mokrom, te pogotovo u potrošnji goriva.

Posljednjeplasirani Laufenn, pak, demonstrirao je nevjerojatne oscilacije. Junokorejski proizvod je bio vrlo dobar na suhom i snijegu, ?ak najštedljiviji u potrošnji goriva i vrlo otporan na habanje, ali tragi?an rezultat na mokrom (uz nešto ve?u buku) donio mu je uvjerljivo posljednje mjesto. Što se ti?e analize po podlogama, na suhom je najbolji bio Michelin, a njemu odmah uz bok Bridgestone (o?ekivano) i Laufenn (neo?ekivano). Yokohama, Kumho, Giti i Pirelli nisu se iskazali, a Semperitu je upravo zbog testa na suhom osjetno spuštena ukupna ocjena. Analiziraju?i ko?enje pri brzini od 100 km/h, uo?ena je vrlo velika izjedna?enost, pri ?emu je najbolji Nexen (46,1 m) bio samo 3,2 metra slabiji od najgoreg Kumha (49,3 m). Na mokroj podlozi se skupina podijelila to?no na pola. Osam proizvo?a?a nisu imali nikakvih problema (prednja?ili Continental i Goodyear), dok se osam mu?ilo uglavnom sa slabijim prianjanjem uz podlogu u zavoju ili prilikom ko?enja. Posebna pri?a je posljednjeplasirani Laufenn, koji je u usporedbi s prvoplasiranim Continentalom postigao ?ak 13 metara slabiji rezultat u ko?enju i 16 sekundi sporije vrijeme u 'kišnom' krugu.

Po snijegu je ve?ina proizvo?a?a korektno odradila svoj posao te se njih 10 vrlo preporu?uje, dok se 6 guma samo preporu?uje. Istina, na vrhu nisu premium igra?i, nego Nokian i Giti, koji su stabilnim bo?nim gripom u snjenim zavojima pomalo zasjenili Continental, Dunlop, Kleber, Vredestein i Goodyear. Na bijelom dnu je Yokohama. Na ledu su svi u sli?noj kategoriji, baš kao i po potrošnji goriva, gdje najštedljivije (Continental, Nokian i Laufenn) od najrastrošnijeg (Kumho) razdvajaju samo 0,3 l/100 km. No zato su puno ve?e razlike u kategoriji habanja guma, gdje su Michelin i Bridgestone gotovo dvostruko trajniji od Nokiana. Nexen i Laufen su tako?er za svaku pohvalu. Na kraju, kad podvu?emo crtu, moemo zaklju?iti da su favoriti ?vrsto zasjeli na vrh, pogotovo u ve?oj dimenziji, te se ?ini da po zimi nema iznena?enja kad je u pitanju siguran izbor.

O vanosti guma za sigurnost cestovnog prometa rjie? je i u globalnoj kampanji #3500 ivota Svjetske automobilisti?ke organizacije (FIA), koju Hrvatski autoklub podrava i dijeli njena nastojanja, a trenutno se provodi u Republici Hrvatskoj. U sklopu kampanje svojim osobnim svjedo?anstvom na posteru legendarni tenisa? Rafael Nadal šalje poruku „provjerite svoje gume“ jer ako vozite s ošte?enim ili istrošenim gumama ugroavate svoj i tu?e ivote. Kampanja naglašava kako su riziku na cesti više izloeni neiskusni voza?i od 15 do 29 godina te sve voza?e poziva na odravanje ispravnog pritiska u gumama i provjeravanje dubine utora.

Više informacija o kampanji #3500 ivota: https://www.hak.hr/vijest/829/fia-hak-kampanja-3500-zivota-2018

ab in den urlaub gutschein